20090916

Ännu ett recept som...

...jag kan rekommendera på Rulltårta med Päronkonjak, som blev populärt när jag bjöd på det i söndags, när A+A var här på
besök :-).



3 ägg
1 1/2 dl socker
2 dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 msk kakao
2 msk päronkonjak
1 1/2 msk mjölk

Fyllning ( jag gjorde 1,5 sats fyllning )
100g smör
1 1/2 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 äggula
1/2 dl päronkonjak

Gör så här:
1. Vispa socker o ägg poröst.
2. Blanda mjöl, bakpulver och kakao, sikta ner i smeten, tillsätt päronkonjak och mjölk.
3. Bred ut smeten på bakplåtspapper i ugnsform med måtten 30x40cm.
4. Grädda mitt i 5min i 250grader.
5. När den är klar, stjälp upp den på sockrat bakplåtspapper och låt svalna.
6. Rör smör och florsocker till fyllningen och tillsätt de andra ingridienserna och bred det över kakan när den kallnat och rulla ihop.

LYCKA TILL!

2 kommentarer:

  1. ja den var jättegod!!!:)
    jag har gjort en rulltårta med fyllning av marsankräm o banan!!!:) simon bara älskar den....så den får jag väl baka till nästa gång vi fikar...kramiz

    SvaraRadera
  2. Absolut!!! :-)

    Bättre m sjuklingen??

    SvaraRadera