20091101

Ja då var...

...söndagen till ända. Har haft en bra dag tycker jag, sov rätt länge...ända till 9,45...tror aldrig jag sovit så länge tidigare :-), men skönt var det.

Lite har blivit gjort idag, trots att jag skulle ta det lugnt. Tvätt som vanligt, tar ju aldrig slut känns det som.
Men förutom det har jag faktiskt bakat lussebullar, brukar ju ha det till barnens födelsedagar, så det
var ju dags att fixa detta nu. Bakade även en ny sorts chokladkakor med flingsalt på, som jag läste om på Weronicas blogg, En mammas dag, och de blev jättegoda, så dessa kan jag varmt rekomendera.

Här e receptet på chokladkakorna;
Chokladkakor med flingsalt


20 kakor

100 g smör
1 dl socker
1 msk ljus sirap
1 krm salt
1/2 dl kakao
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk flingsalt

1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Skär smöret i mindre bitar. Mixa smör, socker, sirap, salt, kakao, mjöl och bakpulver i matberedare.
3. Låt degen vila lite kallt.
4. Rulla 20 små bollar av degen och lägg dem på en plåt med bakplåtspapper. Platta ut dem till 1/2 cm tjocka kakor.
5. Strö flingsalet över kakorna och grädda dem mitt i ugnen ca 8-10 minuter. Låt svalna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar