20140424

NY CHANS..

 
Ny Chans är dagens tema på Fabriken idag (där jag söker medlemskap).
 
Och ny chans har verkligen våra jordgubbsplantor fått i helgen som gick, då de fick "nytt" hem i odlingslådorna som nu är flyttade till ett permanent ställe i trädgården. Efter ett år på friland bland massa ogräs och nästan blivit nedtrampade av en som byggt staket, så är det ett under att jag hittade några som överlevt. :-)
 
De ser visserligen lite hängiga ut på bilden, men efter att de hade fått lite vatten så reste de sig och blev ståtliga igen.
 
 
Nu är det bara den andra lådan som skall fyllas med matjord och sedan en duk och singel runt lådorna också, så är det helt färdigt. Så får vi se vad som hamna i den andra lådan. :-)

3 kommentarer:

  1. Hehe nu blev jag lite full i skratt för idag har min man och jag ställt ut pallkragar, måttat och projekt fylla på singel och lite stenkanter mm har startat!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Komiskt...:-), här blir nog vårt klart i helgen, då sten hämtas imorgon o jord på lördag. Du får bjuda på lite bilder på ert sen, kul att å se. Kramizz Laila

      Radera
  2. Lycka till hoppas du får medlemskap!
    Kram igen

    SvaraRadera