20140630

SVAR PÅ SOMMARUTMANING..

I Lördags blev jag utmanad av av Stina med bloggen Fröken i Söder att under denna veckan svara på nedanstående sommarfrågor, så här kommer mina svar;

1. Hur ser mina planer ut för sommaren?
Har precis bokat hotell i Stockholm, tanken är att försöka pricka in två av mina favoritprogram live, Sommarkrysset och Allsång på Skansen, vi får väl se om vi lyckas. :-) Förutom detta står agendan för resterande semester öppen för diverse upptåg. :-)
 
2. Vad gjorde jag på midsommar?
Midsommar firade vi med vår goa vänner, och ytterligare en familj på Hovdala slott med tradionellt firande under eftermiddagen och sen hemma hos dem på kvällen.

 
 
3. Min bästa sommarfrukost
...den avnjuts i solen på altanen, med det som jag är sugen på för tillfället. Mina frukostar varierar rätt mycket, kan jag säga, allt från naturell yoghurt med färska bär till bananpannkakor eller te och scones. :-)

 
4. Bästa sommarlåten
Ja där finns rätt många som gillas, men ska jag nu nämna någon så är ju det självklara valet, Tomas Ledins "Sommaren är kort".
 
5. Vad passar bäst på grillen?
På grillen passar det mesta, och vi har testat lite av varje. Men med min egen duktige grillmästare är nog en rejäl köttbit av nöt, det bästa, med lite goda tillbehör, som ex en god sallad, kokta rödbetor med valnötter, jordgubbssalsa, bananröra med curry och sirap och såklart lite sås eller vitlökssmör.
 
6. Vad dricker jag helst i sommar?
Det beror ju på vad som bjuds till, men både en kall öl och ett glas kall rose är ju gott, men till något gott grillat så får det nog bli ett glas rött. Men under dagen, är det helt klart vatten, som verkligen är livets dryck i alla kategorier, gärna smaksatt med några limeskivor. :-)
 
7. Vad ska jag läsa i sommar?
Har en liten hög som väntar på mig, med b la Carin Gerhardsen och hennes nya i serien Hammarbymorden, men även Denise Rudberg och Viveca Sten. Ja jag gillar svenska författare. :-)

 
8. Favoritplagg under sommaren
Klänning alla kategorier, men har börjat mig på att försöka använda short också....:-)
 
 9. Bästa parken:
Det får väl i första hand bli vår egen stadspark, Tivoliparken, men annars tokgillar jag Central Park i NY, vilken park, slår det mesta i sin väg. :-)
 
10. Bästa badstället:
Kvällsbad nere i sjön, vilket vi alltid gjort, känns det som. :-) Gillar ju sjö framför hav, även om vi har rätt nära till havet också. Men tycker att det lilla salt som finns i havet kliar på kroppen, lite tramsigt kanske...men det bjuder jag på. :-)
 
Och nu skickar jag vidare utmaningen till min goa vän Agge, med bloggen "Kaffe och Mazarin".
 

2 kommentarer:

  1. Kul att få veta lite mer om dig! Allsången hade varit jättekul att se. Hoppas att ni får se båda era önskningar. Ha en fin dag! Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Åh,va härligt & Waooo vilken ljuvlig mugg :)
    /Kram

    SvaraRadera