20140829

FIXAD FREDAGSFIKA..

 
Äntligen Fredag , säger jag bara! :-)
 
Är så skönt att veckan nu äntligen är slut, är verkligen i stark behov av helg och ledighet....låter ju som man är helt slutkörd, men det har varit lite väl långa dagar alla dagar denna veckan, och det kan bli liite för mycket, så är det bara. Nu lite vila sen så är man fit for fight till Måndag igen. :-)
 
Men för att återgå till denna härliga Fredag, så är det väl ingen höjdardag om man inte får en riktig fika på eftermiddagen. :-) Vi har på jobbet infört en fikalista, där vi står för fikan på fredagar med jämna mellanrum, och idag är det alltså dags för Mig att stå för denna trevlighet. :-)
 
 
 
Så igår kväll efter vår PW med Liza, så fick jag påbörja fixet, och valet föll på Snickerskaka, vilket jag aldrig testat innan, men det verkligen enkelt att göra. Så idag får vi se hur utfallet blir ...haha. :-)
  
Så innan jag ens vet om jag eller de andra tycker de är goda så bjuder jag på receptet på denna enkla kaka...
 
Smeten
1 dl socker 
1 dl ljus sirap
1 dl kokos
1 tsk vaniljsocker
1 burk jordnötssmör ( ca 225gr)
10 dl cornflakes
 
-värm socker och sirap, men låt det ej koka upp
-blanda i kokos, vaniljsocker och jordnötssmör
- ha i sist cornflakes, blanda väl
-tryck ut i form
 
Garnering
100 gr mörk choklad
100 gr ljus choklad
 
-smält chokladen i vattenbad
-bred ut chokladen över kakan ( jag gjorde det direkt innan jag satte den i kylen)
-ställ in i kylen så att den kallnar
-skär upp i bitar

Men Nu tar vi och fångar denna dag, som än så länge här hos oss är väldigt dimmig...♥

1 kommentar: