20140907

PLOMMON I MASSOR..

 
Vilken Lördag det blev till slut, vaknade ju till mulet och dimmigt, men strax efter lunchtid, så sprack det upp och solen den tittade fram på en klarblå himmel. :-) På eftermiddagen fick vi lite besök av B, så vi satte oss ute på altanen och det var helt underbart. :-)
 
 
När har han skulle köra hem, så körde vi efter honom, då vi behövde hämta en såg, och fick då även passa på att plocka lite plommon, som de hade överflöd av. :-)

 
Är ju bara så gott dessa plommon, jag skulle kunna äta hur många som helst.

 
Men en del av dessa godingar har det nu ikväll blivit en plommonkaka av, som vi strax ska lördagsgotta oss med. :-)

 
Men här på våran Söndag så blir det lite trädgårdsdag, gräset behöver klippas och även lite annat som också behöver fixas. Men i eftermiddag ska jag iväg på klädparty, ska bli trevligt, sen får man se om man shoppar något.....vad tror ni? :-)
 
 
 

7 kommentarer:

  1. Visst är det så gott med plommon, vi hade alltid hur mycket som helst när vi bodde i huset.
    Njut av en underbar söndag fina du. Jag ska snart ta mig ett löppass.
    Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trist att det kändes tungt idag med löpningen, men ibland är det bara så, känns nog bättre nästa gång. Här kändes det rätt ok idag....skönt. :-) kramizz Laila

      Radera
  2. Det är ju så gott med plommon!!! jag tror säkert att du fyndade något idag! Ibland känner jag mig lite tvingad att köpa när man är på partyn (kanske bara jag)

    kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart blev det köp idag. :-) Jag håller med dig att man oftast känner sig tvungen att köpa ngt. Men idag blev det inget tvång. :-) kramizz Laila

      Radera
  3. Älskar plommon! Hittade du någon lampa? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi blev med lampa, har kollat in den länge men haft svårt att bestämma mig, men nu blev det av. :-) kramizz Laila

      Radera
  4. Åååå va mumsigt med plommon

    SvaraRadera