20141210

GOTT, ENKELT & SNABBT MIDDAGSTIPS..

.
 
God morgon blåsiga Onsdag, ja vinden viner verkligen utanför fönstret. Känns ju inte så där kul att stiga upp och veta att man skall ut i detta tråkväder. Men det är väl bara upp och hoppa och göra sig klar, så man kommer iväg. :-)
 
Idag bjuder jag på en snabb och lättlagad middagsmat, som vi hade igår. Ibland måste det bara gå undan, när man har massa aktiviteter och när tiden inte riktigt finns där för att stå vid spisen hur länge som helst. :-)
 
Pasta med baconsås.
 
2 pkt bacon
lite purjolök
några delade färska champinjoner
1 pkt färskost med vitlökssmak ( jag använde ICAs)
5 dl matlagningsgrädde
buljong
salt o peppar
 
- fräs bacon, och ta ur pannan.
- fräs svamp och purjolök.
- blanda i färskosten och matlagningsgrädden.
- ha i baconet, och buljong ( tärning eller fond).
-smaksätt med salt och peppar
- toppa med lite persilja.
 
Voilá...klart. :-)
 
Jag serverade med fullkornspasta och färsk sallad.
 
Men nu dags att ge sig ut i ovädret, önskar Er alla en riktigt bra dag och hoppas ni har bättre väder än vi här i Södern. :-)
 

3 kommentarer:

  1. Snabba middagstips gillar vi.....Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Wow jag älskar pasta (har nog bott i ITALIEN i mitt föra liv)...det där måste jag pröva...tack för tipset
    Här skiner månen nu, synd bara att det inte finns någon snö!!!.....vill ha snö nu!!
    Kram på dej!
    Bia

    SvaraRadera