20141219

GRANOLA ELLER KANSKE MUSLI..

 

För någon vecka sedan så gjorde jag granola eller om man istället vill kalla det musli. :-) Har ju gjort en sorts musli tidigare, men denna gång testade jag ett recept av Ulrika Davidsson.
 
Granola / Musli
 
5 dl fiber havregryn
2 dl solrosfrön
1 dl linfrön
2 msk kanel
1 msk kardemumma
3 dl blandade nötter ( jag valde hasselnötter och mandel)
 2 msk rapsolja
1 dl vatten
1 msk honung ( jag hade lite mer)
 
Allt blandas
 
Rostas i ugn ca 20 minuter i 200 gr
 
Blanda sedan i pumpafrön och valfri torkad frukt, jag hade ingen torkad fruk hemma, så det uteslöts, men har nu köpt hem, så jag har i det när jag strör min granola på yoghurten. :-)
 
 
Sista jobbedagen idag innan Jul och idag kommer även sonen hem från Thailand, hett efterlängtad är han. :-) Men innan jag möter upp dem på stationen ikväll, ska de sista klapparna handlas efter jobbet, så man sen kan njuta 100% av helgen. :-)
 
Är ni klara med alla klapparna? :-)
 

6 kommentarer:

  1. Det är ju så gott med hemmagjort...

    Vilken mysig start på ledigheten att få hem sonen...
    Hoppas du
    Hittade alla klappar! Jag är klar nu

    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  2. Så gott med hemgjort. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Mumsigt med hemmagjort. Jag har en julklapp kvar, till min pappa och hans fru,
    hur lätt är det då, får nog bli lite ostar och kex, brukar gå hem.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Så god muslin ser ut! Jag har ett par klappar kvar till våra snälla föräldrar som är barnvakter närbild behöver. Det blir biljetter till teater utomhus i sommar.
    Skönt att din son kommer hem till jul! Kram

    SvaraRadera
  5. Ingen granola men egen musli gör jag. "Skratt"... Vilket underbart knivblock i bakgrunden!!!! Så fräck...
    Önskar Dig en fin 4.e advent med den förmodligen pepparkaks-bruna sonen...
    Kram Kate

    SvaraRadera
  6. Ja, alla klappar är inköpta, bara en som ska diy-as lite!
    Ha en härlig fjärde advent!

    SvaraRadera