20150319

PÅSKFJÄDRAR FÅR BLI DAGENS TIPS..

 
Snart är det ju påsk, och då får mitt tips denna Torsdag, bli de fjädrar jag sprang på igår, när jag var på Maxi och handlade och inte kunde låta bli att köpa. :-)
 
Har ju sett liknande de senaste åren bland olika bloggare, och tyckt de varit så fina. Så nu är jag en lycklig ägare till några själv. :-) Nu är det bara björkriset som måste fixas, sen kan det bli påsk. :-)
 
 
Och idag Torsdag, vilket innebär pannkaksdag.....ja vi kör det varje Torsdag, och har gjort det sen barnen var små. :-) Och frågar man dem vad vi skall äta när Torsdagen närmar sig....
...ja då är det enhälliga svaret PANNKAKOR!
(och det är nog det enda de är överens om nuförtiden, känns det som emellanåt...haha...:-) )
 
Jag brukar visserligen bjuda på lite soppa först och sen dukas pannkakorna fram. :-)
Så idag blir det en köttfärssoppa med både lite potatis och morötter i, önskemål fr E.
 
Vad bjuds det på hemma hos er idag Torsdag?
 

5 kommentarer:

  1. Samma här, pannkaka och soppa!
    Ljuvliga fjädrar, men jg har blivit lite skeptisk till fjädrar sen jag hörde att de plockas från levande höns.... Nu använder jag de jag redan inhandlat, sen får det nog vara, om jag inte är garanterad annat! Ha det gott i solens glans idag, imorgon bjuds det på annat väder....
    Torsdagskram från Kate

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch det där lät inte alls kul m fjädrarna....här blir inte fler köpta. :-\ kramizz Laila

      Radera
  2. Fina fjädrar. Köttfärssoppa är så gott, ja även pannkakor :) Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Jättefina! Jag är nämligen inte så där jätteförtjust i de där färgglada varianterna som säljs.

    Ja men man ska kanske införa pannkakor på torsdagar. Då slipper man ju fundera liksom! Bra idé!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. dom missade jag på Maxi igår, fast jag går ju i min sömnbubbla! Så galet trött, nickade precis till på jobbet ;-)
    Så kul att läsa att det inte bara är min familj som äter pannakor på torsdagar. Det har vi också gjort sen min bror o jag var små! (inte i min mans familj) så det var jag snabb att se till att vi hade varje torsdag!
    Jag ser det som en måltid många som en efterrätt! Vi har keso på våra för att få det lite nyttigare ;-)

    Kram Sandra

    SvaraRadera