20150924

TRÄDGÅRDEN MED NYA KANTJÄRN..

 
I Söndags var det ju riktigt kanonväder här i Skåne, så då passade vi på att vara ute hela eftermiddagen och fixa lite, och fota såklart också. :-)

 
 
Det var fler som älskade vara ute, och det var lilla Liza, och jag vill bara betona att hon inte sitter fast i repet, utan det är bara ett rep som sitter i hennes halsband men inte fast i andra änden, utan hon bara dra runt på repet. :-) Detta för att se var hon är och snabb kunna fånga in henne om hon får för sig att gå utanför tomten, vi har nämligen inget staket. :-) ( tips från bruks när vi gick där)
 
I vilket fall kom de kantjärn jag köpt på Jem och fix ner i marken, visserligen behöver vi fler, men jag köpte alla de hade just då. Men fint blev det, och nu är där en riktig kant mellan gräs och singel, så det blir lättare att klippa gräset utan massa småsten i mattan. Och de kommer att bli så snygga när de börjar rosta. :-)

 
Svårt att se kanske, vi har satt ner dem lite djupare än många andra, just för att kunna köra gräsklipparen över kanten och slippa köra med grästrimmern efteråt.
 
Här idag en trött Jag. Var helt slut i rutan när jag väl landade hemma igår kväll efter en riktigt lång dag på jobbet, och även om jag somnade tidigt så är jag fortfarande rätt slut. Men det är bara att jobba på så är det snart kväll igen. :-) Så det får väl bli lite vila idag också, men innan dess får nog snabeldraken och dammvippan köra ett varv där hemma. :-)
 
 

2 kommentarer:

  1. Det blev jätte snyggt!
    Och snart att sätta dom djupare...
    Det är nog jobbigt att klippa gräset ändå.
    Mer jobb led den vill man ju INTE ha! :)
    Hoppas arbetsdagen gick fort och smärtfritt!
    Ha en mysig kväll!
    Kram.

    SvaraRadera