20151207

TRÄNING, TIPS & PRIVAT PT..

 
Måndag igen, och måndagar här hos oss är träningsdag.
Varannan vecka har jag löpning på måndagar, men den andra veckan ( denna vecka alltså) när jag har barnen, så är det gymmet som gäller. :-)
 
En ny grej jag börjat med efter att ha lyssnat på träningspodden, men Lofsan och Jessica Almenäs där Jessica berättar om sina effektiva intervaller som hon brukar köra. Där hon alternerar 1 minuts maxad löpning med 1 minuts vila x10 rep. Jag kör detta på löpbandet och det är riktigt jobbigt, och när jag var ute förra veckan på milen, så märktes skillnad. Benen orkade betydligt mer kändes det som. Så nu har jag infört just detta intervall som start på mina gymbesök, uppvärmning först förvisso. :-) 
 
Men man ska nog inte underskatta all styrketräning jag gjort under hösten också, det har nog också bidragit till att mina ben känns så bra. :-) Har ju slarvat lite innan med just den här delen i träningen, då den här sortens träning aldrig riktigt fallit mig i smaken. Men det roliga är att jag har en dotter som är så på G när det gäller styrketräning,  hon driver mig och peppar mig, så träningen på gymmet blir mycket roligare, min egen lilla PT. :-)
 
Så nu kör vi Måndagen med lite jobb först och sen gymlokalen!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar