20160424

ARBETSHELG & APRILVÄDER..

 
Vilken Söndag, riktigt aprilväder har det varit idag, ömsom sol och blå himmel och sen från ingenstans hagelskur, och sen sol igen. :-)
 
Ja här idag arbetssöndag på hemmaplan. Jag har ju en sjuk sambo, så vi kommer ju ingenvart direkt, så då passade jag på att köra projekt vårstädning av Fjädernejlikan, både utomhus och inomhus. Ja jag är inte klar ännu, men en bra bit på väg. :-)
 
Så idag blev det skurning av 25 kvm altangolv och tvättning av trädgårdsmöbler, och en grillad korv till lunch ute i solen som uppmuntran av det jobbiga, för gud vad jobbigt det är att skura golv.
Efter det fortsatte jag med storstädning inomhus, av vardagsrum och hall, samtidigt som jag bakade goda hallonbullar. :-) Köket blev storstädad igår, så nu är det bara sovrummen kvar. :-) Rätt skönt och härligt med nystädat och nytvättat i sofforna och rena fönster.
 
Så det har inte riktigt varit en riktigt lugn helg med vila, men det har i alla fall varit en lugn helg hemma men med massa fix i lagom tempo. :-) Inte så illa det heller.
 
 

1 kommentar:

  1. Vi har också fixat i helgen och det är ganska mysigt tycker jag. Kram Anette

    SvaraRadera