20160426

FÖRÄNDRINGSTIDER..


                                          Bild lånad fr nätet

Jag har ju inte varit så jätteaktiv här på bloggen senaste tiden, utan hållit lite lediga dagar utan att sitta vid datorn överhuvudtaget och det har haft sina orsaker, då jag inte varit riktigt på hugget.

Och igår blev alltså ingen bra dag, och då jobbmässigt. Möte med företagshälsan som egentligen handlade om något helt annat men slutade med att jag blev fokus, och att jag nu måste lämna ifrån mig lite för att minska min arbetsbelastning, innan det går för långt.

Känns rätt skönt men ändå inte...men så är man väl som människa, att man tror att man skall klara Allt. Men kroppen säger ifrån och det gjorde min igår, med att min hjärna inte funkade som den skulle, hur jag än försökte, så fick jag inte riktigt till det.

Så igår blev det ingen tur till Lund på möte, utan en löprunda istället för att skapa lite balans i kroppen, och sen middag och direkt i säng.

Idag är jag visserligen trött men tillbaka på jobbet, dock i lite segare tempo, och med en avstängd telefon. Vilket känns ok!

Så nu framöver gäller all fokus på Mig och att hitta balansen i jobbet och att måbra, framförallt!
 

4 kommentarer:

  1. Bra beslut att lämna ifrån sig lite arbetsuppgifter.
    Tänk på att det bara är ett jobb...
    Bloggen och alla dina läsare finns kvar.
    Var rädd om dig vännen.
    Bamsekram
    Pia

    SvaraRadera
  2. Ta hand om dig. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Skickar en massa kramar och hoppas att du hittar balansen snart. <3

    SvaraRadera
  4. Va rädd om dig <3 du kommer nog att känna lättnad med mindre jobbelastning och bara få fokusera på dig själv... man kan inte ALLT och du är inte ensam om detta!
    Ta hand om dig
    Kram Sandra

    SvaraRadera