20160512

RABARBER & SKYDD MOT SNIGLARNA..

 
Finns det något godare än rabarber från de egna odlingarna!? :-)
 
Där vi bodde innan hade jag gamla rabarberplantor, som jag försökte ta med mig en del av vid flytten hit, men de klarade inte flytten tyvärr. Så jag fick köpa mig först en ny planta, men det tog sig inte så bra, så jag köpte en till året efter. Allt för att försöka få så mycket rabarber som möjligt. Då rabarber är bland det bästa vi vet. :-)
 
Men i fjol fick vi problem med sniglarna, och då både de sk mördarsniglarna men även de sk trädgårdsniglarna ( de med hus på). Så i år har vi investerat i snigelkanter, till våra odlingslådor, samt köpt ytterligare en odlingslåda, som jag omgärdat just rabarberna med. Allt för att minimera att de äckliga krypen kommer ner i lådorna.
 
Och ta i trä.....än så länge har jag inte sett några, så jag hoppas de håller sig borta. :-)
 
 
Och igår kväll fick det bli just en rabarberpaj, kanske fel dag, då jag läste på instagram att
det igår var chokladbollens dag....haha. :-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar