20160622

MUSLI DAGS..

 
Ja härom kvällen fixade jag lite egengjord musli, och den blev såå god,
så jag tänkte dela med mig av receptet. :-)
 
Musli med vanilj och kardemumma (1/2 dl = ca 120kcal)
 
6 dl havregryn
1dl solrosfrön
1/2 dl linfrön
2 dl kokosflingor
1dl pumpafrön
1dl grovt hackade cashewnötter
1dl grovt hackade valnötter
1 msk vaniljpulver
1 msk mald kardemumma
Allt detta blandas, häll sedan i 2 msk vatten, samt 2 msk kokosfett ( jag använde kokosolja)
Sprid ut röran i en braspanna och ringla över ca 1/2 dl flytande honung, och grädda i 200 gr i ugn i ca 25 min, håll koll så det inte bränner
Rör om några gånger under tiden i ugnen
Låt muslin svalna, blanda sedan i
1/2 dl torkade tranbär
1 dl gula russin
10 torkade skurna aprikoser
Förvara i burk med lock
 
Onsdag idag och här kör städdag en dag för tidigt, då vi inte är hemma imorgonkväll. :-)
Annars blir det nog en lugn kväll, ska förberede mig lite på vad jag skall ha med mig på midsommar tänkte jag, en matjesillstårta. :-)
 
 

4 kommentarer:

  1. Men så gott det låter :) Tänkt ofta att jag ska testa men blir inte så. Ska nog ta tag i det någon dag, tack för receptet ;)
    Kram och ha en strålande dag <3

    SvaraRadera
  2. Roligt att göra själv. "tummen upp"
    Ha en fin onsdag.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  3. Mmm så gott med homemade. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Låter jättesmarrigt.

    SvaraRadera