20160906

TRÄDGÅRDEN SÅ GRÖN & GRANN..

 
Ja inte blev det någon träning för mig igår, jobbmötet nere i Lund, körde över tiden och jag var inte hemma förrän sent. Så jag orkade faktiskt inte, men så blir det ibland. Men de sparade krafterna får jag väl använda mig av idag i mina korta intervaller...haha. :-)
 
Istället blev det en liten runda i trädgården, och det är verkligen gynnsamt väder för både gräsmatta och annat nu. Allt är så grönt och fint, bara att njuta nu innan höstens färger tar över. :-)
 

 
Har en jobbkollega, som planterade lökar i helgen som gick, så det är väl dags att ta tag i det också. Hade ju tänkt utöka min tulpanplantering på framsidan, bakom lavendelhäcken. Men det får nog bli ett litet helgprojekt nu nästa helg.
 
Visserligen har vi redan bokat in att häcken måste klippas, men det finns nog tid till att få ner lite lökar i jorden också. :-)
 
Men det är ju några dagar kvar, innan det blir helg, så det är väl bara att ta tag i denna Tisdag, som verkar bli lika fint solig som gårdagen......härligt! :-)
 

1 kommentar:

  1. Vilket vackert hus Ni har... supersnyggt! Trädgården är nästan bortglömd här - renoverar inomhus istället
    Ha det gott, kram Kate

    SvaraRadera