20161120

SÅ GOTT..

 
Igår bjöd jag på en ny variant av äppelkaka till efterrätt, och så gott det blev, så jag är ju bara tvungen att tipsa er om detta. :-)
 
Och det är egentligen en helt vanlig smuläppelkaka, men istället för att strö socker och kanel över äpplena innan smuldegen, så strör man över socker och pepparkakskrydda. Och jag lovar, det blir såå gott. :-)
 
Och jag serverade den till hemmagjord vaniljsås.
 
Egengjord vaniljsås
Snabbt uppkok av 3dl grädde med fröna från en vaniljstång, låt sedan svalna något
Vispa 3 äggulor samt 1 dl socker poröst
Vänd ner äggsmeten i grädde, och värm på, men det får inte koka upp.
Klart att servera, men det bästa blir om man gör den dagen innan.

 
Men idag då Söndag och här är det ett långpass i löpning som gäller, och på dagens schema står det 100 minuter, så det gäller att ha något trevligt i öronen. :-) Och jag har faktiskt fixat en egen spellista, vilket jag nästa aldrig har, men idag blir det lite blandad populärmusik med julmusik. :-)
 
Härlig Söndag på Er!
 

1 kommentar: