20170415

LÅNGFREDAGEN..

 
Gårdagen inledde jag, Liza och barnen med en PW på 9 km i strålande sol. Blåste visserligen lite kallt, men väldigt skönt ändå.

Sen fixade vi till oss för att ta en tur till Åhus för att se lite konst. Och vi vi började hos IngaLill Persbrandt (Mikael Persbrandts mamma) där vi varit tidigare, gillar verkligen både henne och hennes tavlor. :-)


Därefter blev det både fler tavlor men även lite målat glas, smycken och slutligen en fika såklart. :-)




Vi testade ett nytt fikaställe som öppnade bara för några veckor sedan, Åhus Finest. Så har ni vägarna förbi Åhus någon gång så rekommenderar verkligen jag det, så gott och mysigt ställe.
Lite fabrikskänsla, med både butik och cafe och ett härligt orangeriet, där vi satte oss. :-)


Blev en riktigt härlig dag i solsken. :-)




Och blev det då något köp? :-)

Hade egentligen inte tänkt det, men N var inne på att skaffa en "kompis" till förra årets glasmålning (se föregående inlägg). Men efter vår rundvandring och fika och jag fått fundera ordentligt (vilket jag alltid måste få göra ...haha :-)), så blev det ett köp.
Men det blev en tavla som vi totalt fastnade för hos härliga IngaLill Persbrandt, som fick följa med hem. :-)

Men nu upp å hoppa, för att köra dottern till tåget.
Så en härlig Påskafton på er!



1 kommentar:

  1. Så mysigt. Jag blir alltid fascinerad av vad folk kan skapa.
    Jag försöker lära mig.
    Glad Påsk till er.
    Stor kram
    Petra

    SvaraRadera