20170917

MIN DAG I LÖPSPÅRET..


Idag var det då dags för 21km i Köpenhamn.
VI anmälde oss till detta under semestern, efter att C ville det. Själv hade jag inte tränat så mycket löpning sen februari.

Men jag satte fart med min löpträning igen.. ..lite för mycket antagligen, för jag åkte på en muskelbristning i vaden. 

Så det var bara att vila från löpningen. Inte alls kul, då jag såg fram emot detta lopp.


Jag har sprungit både Göteborgsvarvet och Stockholm halv mara men inte Köpenhamns halvmara. :-)

Men idag var det alltså dags och jag valde att starta och se hur det skulle gå. Bara att kliva av om det inte gick.

Men det gick hyffsat, fick visserligen ont efter 3 km, men det funkade för så länge jag körde på i samma takt och koncentrerade mig på mitt löpsteg. :-)


Men vilket väder vi fick. Det började med blå himmel och sol, sen övergick till åska, blixtrar och en rejäl hagelskur, med hagel stora som ärtor. :-)

Så när jag sprang över mållinjen, så gick de ut med meddelande att loppet avbrutits pga vädret. Och de bad alla att lämna området så fort som möjligt.

Nu i efterhand har vi läst att två träffades av blixten och fick föras till sjukhus....usch så hemskt.

Min tanke var där mitt i ovädret, om detta kunde hända.

Men skönt att vi är hemma och välbehållna, men med en del smärta i vad och lår. ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar