20180812

SEMESTERN SLUT..

Då var vår sista semestervecka avverkad.
Och den inledde vi med att cykla Immeln sjön runt, en rejäl berg o dalbana tur, som slutade på totalt 47km. :-)

Efter cyklingen fick det såklart bli ett bad också. :-)

På Tisdagen tog vi bilen och körde västerut på dagsutflykt. Och första stoppet blev Båstad, härlig promenad genom Båstad och ner i hamnen, där vi tog en fika.

Sedan gick färden vidare via Italienska vägen mot Torekov, som blev vårt nästa stopp.

Här blev det ytterligare en fin promenad, och sen satt vi bara å njöt i solen en stund, med utsikt mot Hallands väderö.

Dagen avslutades i Helsingborg, där det blev middag nere vid vattnet  glömde totalt att ta kort tyvärr. :-)

På Onsdagen fick jag vara med på ett cirkelpass på nya gymmet med E o E, riktigt bra pass. Hade rejält med träningsvärk dagen efter. :-)

På Torsdagen fick vi känslan av att det kanske var sista sommardagen....så då fick det stranden igen. Kan säga att så många gånger vi varit där i år, har jag nog aldrig varit.

På kvällen hade vi lite gäster, och satt ute hela tiden, så skönt å mysigt.

Men vaknade sen på natten till världens oväder, blåst, åska och störtregn.

Fredagen inleddes med ett tandläkarbesök, sen vaccination för lilla Liza och slutligen ett besök på jobbet på eftermiddagen.

Igår Lördag blev det lite sovmorgon, men sen hoppade vi upp och skyndade oss till tåget. Det blev en spontandag i Malmö, där det var festival, med avslut på Emporia och middag på Vapiano. :-)

Idag blir det en dag till att landa och förbereda veckan som kommer. För nu är det slut på lyxen att äta ute nästan var dag....haha....behöver göra matlista å handla, det är prio. :-)