20180927

ÅTERFÅ KONTROLLEN OCH VÄLMÅENDET..


Torsdag = soppa till middag....helst nu när det börjar bli mörkt och kallt, så passar detta jättebra. :-)

Och idag blev det en fisksoppa med torsk, kräftor, räkor och vitt vin....såå gott och så lite foccaciabröd till. :-)

Annars efter en jobbig dag på jobbet så bokade jag in mig ikväll på ett 75 min yoga pass...såå välbehövligt, å så skönt det kändes i kroppen efterråt, precis vad jag behövde. Att koppla av och komma bort fr alla tankar som surrar i huvudet och de negativa känslorna fr dagen som gått. 

Tänk om alla hade fattat att man kan återfå energi och kraft genom välmående aktiviteter, men nää vissa ska bara ha allt serverat och sen  förpesta sin närvaro mitt sitt gnällande och ältande om allt i sitt liv.

Nä av med offerkoftan å ta tag i sitt liv....vi e ju vuxna människor, och vi kan bara göra förändringar själv, ibland med lite hjälp, men då måste man vara mottaglig för hjälpen också....mitt budskap idag!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar