20100115

Ja då var...

...det äntligen Fredag :-)!! Och nedräkningen har börjat tills huset skall komma :-), bara 4dgr kvar!!

N gick igenom hela bibban vi fått med ritningar och beskrivningar på huset, hur det är byggt och sammansatt i minsta detalj igår kväll, och tur var det, för där upptäcktes ett fel. De har satt två element i vardera sovrum däruppe!?? Skall bara vara ett i varje och då under fönstret, så det får vi nu påpeka.

Men måtten på tvättstugan har vi nu fått, så vi kan planera den, dit ska vi ju själva köpa alla saker. Inredningen dit blir från Ikea med köksluckan Ädel. Men samma handtag som vi valt i köket och ev en rund ho, får se om vi får tag på det, verkar inte som Ikea har det längre. Och bänkskiva har vi inte bestämt ännu.


Annars har varit händelserika dagar de sista här nu....skulle köra E och S till skolan i onsdags....men det luktade lite konstigt i bilen när jag körde E, och när jag sen skulle köra S så började först instrumentpanelbelysningen sluta funka, sen servon och sedan de resterande sakerna i bilen och till slut så stannade bilen utanför polishuset :-). Var bara att ringa N som fick komma och bogsera mig hem. Han kollade i motorhuven om han kunde se ngt och det var visst drivremen som laddar batteriet som hade gått av, trist..så nu ska jag ringa idag och höra mig för om hur mkt det kostar att fixa det. Även om jag inte använder min bil så mkt så känns det lite konstigt nu, när man är beroende av ngn annans bil emellanåt.

Och igårkväll kom Grolle hem med en mus :-)!! Som levde men var lite omtöcknad, han verkade stolt som en "tupp" över sin fånge.....så det var ju bara att berömma honom :-).  Och efter lite "lek" så dog den stackars musen, och tur var väl det.

En Önskan om en trevlig Fredag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar