20140714

DAGENS TRÄNING - PW..

 
Lite pix från dagens långa PW! :-)
 
Vädret har ju inte varit det bästa idag, då det regnat nästa hela dagen. Men lagom tills jag slutade jobbet, så sprack det upp för en liten stund, så man vågade sig ut på en PW. Och regnet uteblev så det blev ca en 9,5 km lång PW idag....såå skönt, och saknaden efter att springa gjorde sig påmind. Men jag har ju bestämt mig att inte börja förrän jag går på semester, så till helgen kan det kanske äntligen bli en testrunda och se om hälsenorna håller...vilket jag håller tummarna för. Har ju vilat rätt länge från löpningen nu och har även gått på en kur mot inflammation också. :-) 
  
Så efter dagens konditionsträning så är det styrketräning som står på morgondagens schema på gymmet, allt för att bli stark och motståndskraftig mot allt vad skador heter....för gud va trist det är att ha ont. Någon som har känt av sina hälsenor någon gång och har något tips? :-)
 

5 kommentarer:

  1. Bra jobbat!!
    Det är härligt att gå lååånga promenader i rätt takt så blir jag genomsvett ;-)

    Nope jag känner inget i mina hälsenor!
    Lycka till med första löpturen

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Vad "duktig" (gillar egentligen inte ordet, men hittar inget bättre alternativ ;) du är! Jag kör en blygsam runda på drygt 3 km, på morgnarna... ;)
    Och nu har jag också köpt mig "pantertantsbyxor"! Igår, på Lager 157 ;)
    Kram och ha en fin tisdag!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Vad du är flitig. Det var en bra runda på din PW. Skönt! Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Inga tips på reparation av hälsenor... har ju "bara" min rygg som krånglar. Men det räcker ju till, tycker jag. Själv kan jag inte gå så långt, för då strejkar mina benhinnor...
    Precis nu är kaffet uppdrucket och jag har vaknat till tillräckligt för en löptur. Blir samma sträcka som du gick igår, och jag hoppas jag slipper ormar på vägen den här gången. En äldre farbror höll mig i handen igår när jag stötte på en orm på vägen, och *hjälpte* mig förbi den... *skratt*
    Onsdagskram från Kate

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas du slapp ormar idag, eller att det fanns ytterligare ngn vänlig själ som kunde hjälpa dig...haha...:-) Kramizz Laila

      Radera