20141008

HÖSTLIK DAGENS..

(Halsduk -inköpt i Peking, Jacka- gammal fr KappAhl, Jeans -Gina Tricot, Stövlar-gamla Hunter)
 
Vilken grå och regnig Tisdag vi fick igår!
 
Det var den tjocka halsduken och gummistövlar som gällde när man skulle utanför dörren. Försökte mig även på ett paraply, men det var ju dömt att misslyckas, då det blåste lite väl mycket för det, och det vara bara att slå ihop det och fortsätta i regnet utan. :-) Såg nog lite roligt ut när jag gick där med Liza och kämpade febrilt med det där paraplyet och det vände sig på avigan hela tiden...haha. :-)
 
Så istället för att kämpa på utomhus i dåligt väder blev det en riktigt skön innekväll, med lite tända ljus och skön musik i högtalarna, och lite brödbak samtidigt som jag fixade middagen. Och det blev samma som sist ett filmjölksbröd från här, men den här gången bytte jag ut aprikoserna mot tranbär.....mmm riktigt gott, och inte lika sött som med aprikoserna. :-) 

 
Och idag har vi nu kommit halvvägs in i veckan, och min förkylning går mot rätt håll, även om den fortfarande hänger kvar, så känns det liite bättre. :-) Annars här idag en lugn dag, med inget bestämt...ännu, så vi får väl se vad som händer....men en sak är säker, Allt hänger på vädret. Om man kan vara ute eller det blir ytterligare en innekväll. :-)
 
Men en Härlig mittiveckan Onsdag önskar jag i alla fall till Er Alla, oavsett hur vädret blir! :-)
 

11 kommentarer:

  1. Supersnygg outfit, den skulle jag gärna sätta på mig en dag som denna, regnet vräker ner här jag bor. Stort gilla på den toknygga sjalen och ett par läckra gummistövlar står högt upp på min önskelista!

    Kramizar aka

    SvaraRadera
  2. *Skratt' Finns det nåt mer irriterande än att paraplyet vänder sig i blåsten,,, Grrr!
    Har en "lika" sjal i svart/vitt/rosa som är superskön & snygg!
    Ja, och inte var vädret bättre idag heller, snarare sämre hos oss...
    Regnig onsdagskram från Kate

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske jag inte ska säga det, men här idag lyser den stora gula från klarblå himmel. :-) kramizz Laila

      Radera
  3. Usch, här fullkomligt vräker regnet ner idag! Njut av solen, du som får se den :)
    Så snygg outfit! Perfekta höstklädseln :)
    Kram och ha en fin lill-lördag!
    /Maria

    SvaraRadera
  4. åååå det är så gott med nybakat min man sa idag att det doftade fortfarande nybakat när han kom hem efter nattjobb vid 4 tiden imorse...
    Det blev enpromenad i solen idag sen kom regnet så nu är vi inne och har tända ljus...

    Hoppas förkylningen kan ge med sig snart
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Det är verkligen höst nu. En riktigt snygg höst-outfit har du i alla fall :-)
    Kram Helén

    SvaraRadera
  6. Skönt med lite varmare kläder, idag var det verkligen höst.
    Snygga var dom också !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Så fin du är.....jag håller tummarna att du inte blir sämre. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Här hänger också förkylningen i grrrr, så trist, men vi har inte haft regn o det är jag glad för. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Så Höstfin du är ♡ ...
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera