20141015

PUMPATIDER & PRESENTJAKT..

 
Kvällen igår, lite pyssel med en nyinköpt pumpa.
 
Ja det fick bli köpepumpa i år igen, för än så länge har det inte blivit mycket av med vår egen odling av pumpor. Jag som hade hört hur enkelt det skulle vara att odla pumpa, men inte här....:-)...har kanske inga "gröna fingrar" ändå. :-)
 
 
Det här är vår årliga tradition det här med att fixa ett pumpa "huvud", men nu för tiden behöver jag inte delta, utan en viss E sköter det helt själv..... :-)

 
...och tycker det är lika kul varje år....

 
..och så här fin blev 2014 års pumpa, som fick lysa upp ute på trappen igår kväll direkt.

Då var det Onsdag och mitt i veckan, här blir det lite ärenden på stan efter jobbet ,har nämligen en present som måste fixas, och som vanligt har jag ingen aning om vad jag skall köpa, så vi får väl se vad jag kommer på när jag rusar rundor mellan butikerna. :-) 
 

5 kommentarer:

  1. Vad duktig hon är, dottern på att fixa pumpan! Ja, där behövs ingen mamma att ha till hands! Hoppas Du hittar en present utan att behöva irra omkring i alla butiker!
    Mitt-i-veckan-kram från Kate

    SvaraRadera
  2. Tur att mina barn forfarande behöver lite hjälp med karvandet hehe.. För det är kul!

    Så fin E gjorde den :-)

    Hoppas du hittar någon fin och bra present :-)

    Sv.: trx! Testa! Det var riktigt roligt okej att man känner sig lite som Televinken med armar och ben som spretar hihi.. Och idag kan jag säga att magen känns...
    Men testa absolut

    Ha en bra dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Men vilken söt och fin tjej!! Och häftig pumpa :) Oj är det dags redan? Vi brukar också göra lykta av pumpa varje år och det blir alltid köpepumpa, tror inte jag skulle lyckas med pumpa i min trädgård, men vem vet, kanske ska prova till nästa år :) Vi håller ju på att göra en köksträdgård här hemma så det kanske skulle vara kul att odla pumpa där :)

    Tuuusen tack för din röst på mig!! Och om du vill får du gärna rösta igen, det går att göra en gång per dygn. Röstningen avslutas i morgon om jag förstått det rätt och just nu leder jag faktiskt, suuuuperkul :)

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  4. Ojjjj vilken tjusig pumpa

    SvaraRadera
  5. Wow vad fin den blev, förstår att ni är nöjda :)
    Kram Pia

    SvaraRadera