20141006

SOVRUM I SOLLJUS & BOKTIPS..

 
Tidig morgon, ja det är min tidiga vecka denna vecka. Gillar ju bättre den andra veckan när man börjar åtta. :-) Men men...det går ju detta också, det positiva är lugnet på jobbet så här tidigt, och att man hinner få en hel del gjort, innan allt sätter igång. :-)
 
Härlig Söndag vi fick igår, fint väder och vi, eller vi och vi, N rättare sagt, hann gjuta klart första etappen av muren. Själv så varvade jag med att sitta ute i solen och bara vara social, tvätta och sen vila lite inomhus, min efterhängsna förkylning hänger i, så jag kände att lite ansträngning ute, verkligen var en ansträngning, så det är väl bara vila som gäller, tråkigt nog.

 
 
Men jag och Liza hade lite mys i sängen, med lite trevlig litteratur, började äntligen att läsa min bok, "Jakten på en Mördare" av Tobias Barkman, som handlar om en våg av mord här i trakten som drabbade kvinnor under början av 90-talet, och även Helen mordet i Hörby 1989.  Så det får väl bli mitt tips för dagen, trots att jag inte läst klart den, men den börjar bra i alla fall. :-)
 
Ser framemot sängen ikväll, för att kunna fortsätta läsa...:-) 
 

10 kommentarer:

  1. Skönt att ha lite varierande arbetstider men jobbigt med tidiga mornar. Hoppas du fåren skön kväll med boken. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig tapet! Gillar!
    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar tapet :) Den gillade jag verkligen.
    Hoppas du får en fin start på veckan, kram

    SvaraRadera
  4. Attans då att förkylningen inte ger sig...
    Älskar när böcker startar direkt med spänning!
    Jag börjar kl 7 varje dag men det har jag gjort i åratal så jag är van!

    Kram på dig
    Sandra

    SvaraRadera
  5. Härligt sovrum Ni har... och jag som aldrig läser. Hinner somna innan jag lagt huvudet på kudden!
    Måndagskram från Kate

    SvaraRadera
  6. Så fint i sovrummet!
    Jag vill också komma igång med läsningen igen. Började på en bok i slutet av sommaren, som jag inte ens kommit halvvägs i...
    Kram och ha en fortsatt fin måndag!
    /Maria

    SvaraRadera
  7. Fastnade på boken om morden....usch......1989 det kommer jag så väl ihåg. Kusligt! Du får berätta om den sen.Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Vilken snygg tapet ! Efter 10 år med vita väggar är jag otroligt sugen på färg och mönster igen !
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Så trist när man får dom där förkylningarna som är envisa, tar energi.

    Tack för boktipset!
    Jag slukar ju böcker så det tar jag tacksamt emot.

    Ha en fin dag och tack för din fina kommentar hos mig/Kramen Hannis

    SvaraRadera
  10. Vilken fin blogg du har. Jag följer dig gärna och lägger till dig i min lista.
    Kram Petra

    SvaraRadera