20150204

VANLIG KVÄLL VID MIDDAGSDAX..

 
Ja en helt vanlig kväll hos oss, strax innan middag! :-)
 
Och igår Tisdag serverades det Pasta Carbonara, ärtor och lite hyvlad parmesan, alltid lika gott och så enkelt att göra. :-)
 
Fjädernejlikans Carbonara ( 5 personer)
 
- Koka spagetti
- Stek bacon
- Skaka samman 5 dl grädde med 3 äggulor, lite salt o nymald svartpeppar
- Blanda samman den färdigkokta spagettin, bacon och grädd blandningen
 
Voila klart att serveras med ärtor vid sidan om! :-) 
 
 
Och idag var det Onsdag, och vi har hamnat halvvägs in i veckan. Här blir det ikväll fortsättning på den film vi började se igår, The Hunger Games 2. Har ni sett den? Eller alla filmerna? Måste säga att egentligen är det inte min typ av film, men ändå har jag har fastnat för dem. :-)
 
 

6 kommentarer:

  1. Min favorit!!! Gott, gott!

    Fina blommor och vas!

    Hur blev det redan onsdag undrar jag? :-)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Enkla, goda recept gillas skarpt :)
    Kram Petra

    SvaraRadera
  3. Jag har sett filmerna dock inte den som går på bio nu. Jag tycker de är bra. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Så gott! Har inte sett filmerna. Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Var kommer den fina vasen ifrån ??
    Jättefin blogg :) kommer tillbaka
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! 😊 Vasen kommer fr Mio möbler. Kramizz Laila

      Radera