20150423

PREMIÄRCYKELTUR..

 
Jag kan säga att min tanke igår när jag körde hem från jobbet var att bara gå och lägga mig och strunta i träning, för jag var ju Så trött! :-)
 
Men efter en liten powernap, så kändes det lite bättre, så när väl N kom hem, så bytte jag om och hängde med ut....och efteråt...ja inte ångrade jag mig i alla fall. :-)
 
 
Så det blev en premiärtur med min cykel för året, efter nästan 2 år i garaget. :-)
 
 
Och när vi landade hemma igen, så stod mätaren på 33 km, med en medelhastighet på knappt 23 km/h, vilket jag är rätt nöjd med, kändes väldigt tungt den första halvan, då vi hade motvind, men när vi vände och fick vinden i ryggen, var det ju rena njutningen. :-)
 
Så det blir nog fler cykelpass framöver, nästan glömt hur kul det är. :-)
 
Men idag Torsdag och veckan börjar gå mot sitt slut, och idag är det veckohandling som står på schemat, men innan handlingen har jag en liten date på stan. :-)
 
 

7 kommentarer:

  1. Härligt att du kom iväg fastän du kände dig trött. Man känner sig lite extra "nyttig" då på nåt vis ;)
    Torsdagskram från Petra

    SvaraRadera
  2. Så himla duktig !!
    Och det är alltid så skönt efter..
    Hoppas du får en mysig torsdag och date på stan :)
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  3. Woods wokpanna, den där dejten blev jag nyfiken på. Hoppas det blir trevligt. Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Anette det blev en mysig date med min kära sambo....som vanligt. :-) Ibland får man göra nåt annat en helt vanlig vardag. :-) kramizz Laila

      Radera
  4. Skönt när man gör det även om det tar emot... cykla är skoj! Du är ju redo för klassikern nu!

    Läser N att du ska på dejt ;-) hihi Hoppas det blir en trevlig dejt, det kanske tom är en dejt med N

    Kram och njut av dagen
    Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart det var en date med N Sandra...hihi....mysigt att träffas på stan och äta ute tillsammans. :-) kramizz Laila

      Radera
  5. Skönt när man har gjort det, så himla nöjd man är efter.
    Jag har också varit lite sugen på att cykla, men har inte kommit iväg än,
    har ju snart 30 mil att cykla, hehe. Som tur så är det under 6 veckor.
    Kram Pia

    SvaraRadera