20150516

LAXPAKET PÅ GRILLEN EN FREDAGKVÄLL..

 
Jag började min kväll igår med att jogga hem från jobbet ( ca 5 km), med en 2 kilos ryggsäck på ryggen. Sen in och i duschen, sen var jag redo för att hålla en skön Fredagskväll. :-)
 
Och till middag igår blev det laxpaket på grillen, såå gott kan jag säga, och till det lite Prosecco.
 
Laxpaket
 
Lax
lätt förkokt potatis
lätt förkokta morötter
Purjolök
hackad vitlök
citronpeppar, flingsalt, svartpeppar
smör
provencal ört krydda (fryst)
paprika
 
Lägg laxen i i folie, krydda med citronpeppar, flingsalt och nymald svartpeppar
Strö över hackade vitlöken och purjolöken, skiva smör ovanpå.
Lägg över potatis, morötter och paprika
Strö över provencal kryddan
Grilla på grillen ca 20-30 min beroende på laxstorleken
 
Häll upp på tallrik
Smaklig spis
 
( jag tog alltså lite av vad jag hade i kylen, man kan ju ha i lite vad man tycker :-) )
 

 Men idag Lördag, en solig sådan än så länge. Som börjas i stallet som vanligt ( snart :-) ). Sen blir det att skura altanen på baksidan, så vi får fram alla trädgårdsmöbler.....så det finns att göra med andra ord, men det är rätt härligt med en utedag i trädgården tycker jag, så jag hoppas solen håller sig framme hela dagen tillsammans med oss. :-)
 
Vad hittar ni själva på såhär en Lördag?
 

3 kommentarer:

  1. Foliepaket på grillen är verkligen suveränt!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem :-) så härligt med lite miljöombyte...
    Här har det småduggat mest hela dagen, jag har varit ute i trädgården och fixat trots lte dugg...

    Här blir det lax ikväll, fast den är just nu i ugnen!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Det där såg gott ut..mums. Tänk om man kunde få provsmaka allt gått man ser på nätet ;)
    Ha en skön söndag.
    Kram Petra

    SvaraRadera