20150609

DAGENS JAG & FIKA I LÖRDAGS..

 
I Lördags på nationaldagen, tog jag och E en liten cykeltur.
Målet var egentligen Röda korset, men då det var en röd dag, så var där stängt. Så det får vi ta en annan dag. Så istället så köpte vi med oss lite fika i stan och cyklade ner till Helge å, och satte oss på soltrappan bakom teatern. Vädret var ju rätt hyffsat.  

 
Och E var i fotograferingstagen. :-)
 
Så Lördagens Jag, i helsvart såklart. :-)
 
 
Fick ju även ta en fin bild av E också. :-)

 
Men så rogivande det var att sitta där, vid det blänkande vattnet och njuta av lite go'fika. Så det kommer vi nog att göra fler gånger. :-)
 
Brukar ni åka på picknick ofta?
 
Inget vi gör så ofta nu längre, sen barnen blivit stora. Men det är nog något jag ska försöka få till ibland ändå, för det är ju bara såå mysigt med små utflykter med något litet ätbart. :-) Får nog planera in något, så får vi se hur många som vill hänga på.....men då får det nog bli lite längre hemifrån än in till stadsparken ( 4 km hemifrån :-) ). 
 
 

5 kommentarer:

  1. Ser ut som du och dottern hade en härlig dag. Underbart när man får spendera tid med sina barn. Ha en härlig tisdag också.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Härligt med en fikastund med dottern.
    Fina ni är !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Jag tokgillar att åka iväg eller gå på picknick. Däremot gör jag inte det så ofta...
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Visst är det mysigt med picknick!
    Och ni ser ut att ha haft en jätte fin dag tillsammans!
    Ha en jätte fin dag!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Så mysigt, vi tar våra picknickar ut till olika skärgårdsöar nu under sommaren :)
    Och trots att man jobbar går det snabbt att ta sig ut till våra små ställen och sitta och grilla och bara vara
    Vilket härligt ställe ni har att cykla till :)
    Kram

    SvaraRadera