20150608

GÅRDAGENS TÄVLING..

 
God morgon Måndag och ny vecka. :-)
 
Jag hoppas ni Alla haft en skön helg, för det kan nog jag säga att jag haft. Även om den varit rätt fulltecknad, vilket jag inte var riktigt medveten om i Fredags. :-) Men så är det ibland.
 
Igår var det dags för lite hopptävlingar här nere på vår lokala ridklubb. Och såklart hade E anmält sig, och såklart fick jag hjälpa till och stå i kiosken, vilket jag inte räknat med, men det var helt ok, då jag kunde kolla in alla som hoppade från övre läktaren där kiosken ligger. :-)

 
E under uppvärmning inför första hoppet.
 
 
Och en riktigt nöjd E efteråt. Det gick lite för fort i första hoppningen, då de har en idealtid som de skall försöka "träffa", men har man en piggelin till häst, så är det inte lätt att göra banan i lugnt tempo. Men i andra hoppningen på 80 cm gick det lite bättre där kom E och Vera 2:a, riktigt bra alltså. :-)
  
 

4 kommentarer:

  1. Kul att det gick bra på hästhoppningen. Ja ibland bli det fullt upp både på vardagar o helg... Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Sv: Glad att det är vardag igen så att jag kan vila ;)

    SvaraRadera
  3. Vad härligt det ser ut....jag har alltid varit lite rädd för hästar.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Så duktig :)
    Imponerad av alla som kan styra dessa enorma djur !!
    Kram

    SvaraRadera