20150601

MYSIG TRÄFF & EN MISS SOM BLEV EN FULLTRÄFF..

 
Ny vecka och första Juni, var tog Maj vägen. Den försvann verkligen i ett nafs. :-)
Nu kan vi nog kalla det sommar i alla fall, även om inte vädret är det bästa, men de har nu lovat riktigt varmt i mitten av veckan och framåt mot helgen, så det ser vi framemot. :-)
 
Här idag blir det en liten date med en "gammal" kollega efter jobbet, som jag inte träffat på ett bra tag, ska bli så kul. :-)
 
 
Min fina klematis, som jag trodde dog efter första året, har verkligen tagit sig och blir bara större och större för varje år. Vilken tur att jag inte drog upp den och slängde den, vilken faktiskt var min tanke, då den var så torr och "död" för några år sedan, men som vanligt blev det inte gjort, vilket jag tackar för idag: :-)
 
Gäller att inte ha för bråttom, utan ta saker med ro! :-)
( en bra tanke i många lägen)
 

7 kommentarer:

  1. Så vackert med klematis. Här hinner vi inte med trädgården alls men till helgen hoppas vi... Mysigt med tjejträff, det ska jag också på ikväll. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Då ser jag fram emot mitten på veckan för helgens väder har inte varit jätte kul faktiskt. Önskar dig en fin måndag. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. haha du menar att det helst ska ta sig med en gång och blomma som om det stått i flera år, och att det ska ta ca en vecka ;-) hehe sådan är jag.. det där tålamodet liksom!
    Trevligt med en träff, hoppas ni får en fin em

    Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) precis, varför kan inte allt var klart å färdigt direkt!? Haha..:-) kramizz Laila

      Radera
  4. Vi har varit med om det där flera gånger, oftast beror det på att man byter plats på växten, den trivs inte just där - därav ser den "död" ut... : ) När en kommer till ett ställe den gillar så visar den sig från sin rätta sida,..

    SvaraRadera
  5. Alltid kul att träffa gamla vänner.....ofta blir det som om man bara tar vid där man slutade och man fortsätter samtalet..............................
    Knepigt det där med växter.
    Har också upptäckt att man inte ska ha för bråttom med att utrota växten utan ge den lite tid.

    Önskar dig en fin vecka,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  6. Så härligt att träffa gamla vänner :)
    och sommar är det trots kalla vindar och regn …
    Så fint med klematis och dom där var jättevackra , önskar dig en underbar start på ny vecka
    KRAM

    SvaraRadera