20141119

MIDDAGSTIPS & YOGA..

 
Tänkte bjuda idag på ett litet middagstips, då det jag bjöd på igår kväll blev väldigt omtyckt.:-)
 
Broccoligratäng (3-4 pers)
 
Broccoli
2,5 dl creme fraiche
2,5 dl matlagningsgrädde
Rökt skinka ( kan bytas ut mot bacon eller ngn annat)
1/2 hackad gul lök
1 stor klyfta hackad vitlök
sambal oelek
salt
peppar
mozarellaost
 
Förkoka broccolin, och fyll en form ( ca 20x30 cm)
Stek lök, vitlök, och blanda i creme fraiche och matlagningsgrädde, låt småputtra en stund.
Ha i den rökta skinkan och smaksätt med salt, peppar och sambal oelek efter smak.
Häll detta över broccolin.
Strö över mozarella ost.
 
Gratinera i 200 gr tills osten fått färg.
Smaklig spis!
 
 
Och jag kan bara nämna, att har ni inte provat Yoga, så gör det. Det var både skönt och jobbigt på en och samma gång. :-) Och för en kropp på 40 + kan det verkligen behövas lite yoga, för att inte stelna till totalt......haha.....:-)....så det kommer absolut att bli fler gånger. :-)
 
Men idag Onsdag och jag ska på utbildning i Malmö idag, så snart får jag bege mig, för jag ska lämna iväg lilla Liza innan jag ska med tåget. :-)
 
Ni som tittar in får ha en riktigt bra Onsdag! :-)

 

4 kommentarer:

  1. Tack! Alltid bra med lite nya tips, speciellt på vardagsmat. Det blir lätt samma.....
    Och yoga....jag gillar yoga! Det känns verkligen bra på alla sätt och vis.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Så gottit ....
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  3. Tack för fina tips.....Kram anette

    SvaraRadera
  4. Enkla middagsrecept är alltid välkomna!
    Visst är det härligt med yoga... jag gjorde det ett tag men sen ändrades schemat om för passen och just då passade det inte med övriga vardagen... men jag saknar allt det ibland

    Hoppas att du haft en bra dag i Malmö

    Kramar Sandra

    SvaraRadera